نماد سایت دکتر محمد میرشکار | متخصص ایمپلنت و پروتزهای دندانی | دندانپزشکی زیبایی | Dental Implant & Cosmetic Dentistry in Tehran

انواع دندان مصنوعی

انواع دندان مصنوعی
4.5/5 - (6 امتیاز)

انواع دندان مصنوعی

انواع دندان مصنوعی عبارتند از:

دندان مصنوعی کامل

دندان مصنوعی معمولی یا دندان مصنوعی کامل، به پروتزی گفته می‌شود که جایگزین تمامی دندان‌های بیمار می‌گردد. این دندان مصنوعی بر روی لثه قرار گرفته و به جایی متصل نمی‌شود. دندان مصنوعی کامل معمولاً ظرف هشت تا دوازده هفته پس از کشیدن دندان‌ها استفاده می‌شود.

دندان مصنوعی نیمه کامل

دندان مصنوعی نیمه کامل که به آن پارسیل نیز گفته می‌شود، زمانی استفاده می‌شود که بیمار تعدادی از دندان‌های خود را از دست داده و تعدادی دندان‌های طبیعی خود را حفظ کرده است. این پروتز مصنوعی یک قاعده پلاستیکی صورتی رنگ دارد که مشابه لثه طراحی شده است. یک قطعه فلزی به این قاعده متصل شده است که معمولا دور دندان طبیعی مجاور قلاب میشود تا پروتز را در جای خود محکم نگه دارد. دندان‌های مصنوعی بر روی این قاعده صورتی رنگ متصل شده ‌اند. این پروتز مصنوعی غیرثابت است به این معنی که بیمار هر زمان که بخواهد می‌تواند خود آن را از دهان خارج نماید.

دندان مصنوعی اختصاصی بیمار

این پروتز مصنوعی گران‌تر از گزینه‌های دیگر است و ظاهر آن نیز طبیعی تر می‌باشد. در این مدل دندان مصنوعی اختصاصی برای بیمار ساخته می‌شود و کاملاً متناسب با نیازهای آن فرد است.

دندان مصنوعی فوری

این پروتز مصنوعی معمولاً در همان روزی که دندان‌ها کشیده می‌شوند، استفاده می‌شود. همه افراد شرایط لازم برای استفاده از دندان مصنوعی فوری را ندارند.

دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت

در این مدل، از ایمپلنت دندان برای ثابت نگه داشتن دندان مصنوعی در جای خود استفاده می‌شود به ‌صورتی‌که به جای تک تک دندان‌ها ایمپلنت کاشته می‌شود. به این ترتیب پروتز مصنوعی پشتیبانی قدرتمندی خواهد داشت.

پروتز بر پایه ایمپلنت

اوردنچر

اوردنچر بر روی لثه قرار می‌گیرد و به کمک دو یا چند ایمپلنت در جای خود ثابت می‌ماند. اوردنچر را می‌توان در فک بالا و یا فک پایین استفاده کرد. اوردنچر نیز گزینه‌ای غیرثابت می‌باشد.

دندان مصنوعی اقتصادی

دندان مصنوعی اقتصادی یا اکو گاهی اوقات مقرون به‌صرفه‌تر این نوع دندان مصنوعی معرفی می‌شود. این دندان مصنوعی به علت پیش ساخته بودن ارزان تر است اما ممکن است با دهان شما کاملاً هماهنگ نبوده و چندان راحت نباشد. برای ثابت نگه‌داشتن این پروتز در دهان از چسب دندان می‌شود.

خروج از نسخه موبایل