نماد سایت دکتر محمد میرشکار | متخصص ایمپلنت و پروتزهای دندانی | دندانپزشکی زیبایی | Dental Implant & Cosmetic Dentistry in Tehran

بهترین دندانپزشک هم قادر به معجزه نیست – برای درمان موفق دندانپزشکی چه باید کرد؟

هدف درمان دندانپزشکی
4.4/5 - (5 امتیاز)

برای درمان موفق دندانپزشکی چه باید کرد؟

دندانپزشکان جانشینان خداوند در روی زمین نیستند

دندان عضویست که بیش تر از هر عضو دیگری در بدن‌ دچار استهلاک می شود. پوسیده می شود، دچار سایش می شود، می شکند، لثه اطراف آن تحلیل می رود و استخوان نگهدارنده آن هم دچار تحلیل می شود.

انواع غذاهای نرم و سخت، شیرین و ترش و سرد و گرم با آن ها خورده می شود. استفاده های نادرست مثل شکستن پسته و فندق و باز کردن در نوشابه، بریدن نخ، گاز زدن به مداد و خودکار و ده ها کار نامناسب دیگر سلامت آن را به خطر می‌اندازد.

بیماری های سیستمیک روی سلامت دهان و‌ دندان تاثیرات منفی زیادی دارد. دیابت، بیماری های سیستم ایمنی، سیگار، عدم رعایت بهداشت، تغذیه نامناسب، ژنتیک، سرطان، شیمی درمانی و ‌پرتو درمانی، ضربه و تصادف و دندان قروچه، این عضو ظریف را به سمت نابودی می‌کشاند. با توجه به این حجم از خطراتی که سلامت این‌ عضو را تهدید می کند چه باید کرد

تنها کاری که از دست دندانپزشکان بر می‌آید تا حدی سر و سامان دادن به اوضاع نابسامان دهان و دندان است. اما مهمترین قسمت هر درمانی نگهداری درست از آن است. انجام یک درمان به معنی واکسینه شدن در مقابل اتفاقات و حوادث بعدی نیست و مراقبت دقیق بیمار تعیین کننده سرنوشت هر درمان است.

اگر دندانی ترمیم می شود دلیلی وجود ندارد که دوسال بعد از نقطه دیگری دچار پوسیدگی نشود. دندانی که روکش می شود در مقابل فشار بیش از حد و عدم رعایت بهداشت نمی تواند در مقابل شکستن و پوسیدگی مجدد مقاومت صد در صدی داشته باشد.

درمان دندانپزشکی یک درمان تیمی‌ است. حداقل دو نفر از اعضای مهم این تیم یکی دندانپزشک است و دیگری خود بیمار. همکاری تمام و کمال بیمار شرط اولیه و اساسی موفقیت درمان است.

برای اینکه احتمال موفقیت درمان خود را بالا ببرید لطفا به موارد زیر توجه کنید:

و نهایتاً اينكه از دندانپزشک خود انتظار معجزه نداشته باشيد.

خروج از نسخه موبایل