نماد سایت دکتر محمد میرشکار | متخصص ایمپلنت و پروتزهای دندانی | دندانپزشکی زیبایی | Dental Implant & Cosmetic Dentistry in Tehran

تحلیل استخوان فک و پیشگیری از آن

تحلیل استخوان فک
4.6/5 - (9 امتیاز)

کاهش حجم استخوان فک

در این مطلب به عارضه تحلیل استخوان فک که یکی از عوارض بی دندانی است می پردازیم. بی دندانی به معنی از دست دادن دندان یا کشیدن دندان و جایگزین نکردن دندان از دست رفته با درمان هایی مانند ایمپلنت است. در ادامه به عوارض بی دندان و در نتیجه آن کاهش حجم استخوان فک و همچنین روش های جلوگیری از آن می پردازیم.

عوارض از دست دادن دندان (بی دندانی)

پس از از دست دادن دندان، حجم استخوان فک کاهش می یابد و فک شروع به تحلیل رفتن می کند. از دست دادن دندان باعث می شود استخوانی که قبلا اطراف ریشه ی دندان ها را پوشانده بود شروع به تحلیل رفتن کند. تحلیل رفتن استخوان فک در صورت ادامه یافتن بی دندانی و درمان نکردن آن پیشرفت می کند. کاهش حجم استخوان فک که همیشه جز جدا نشدنی از دست دادن دندان است، باعث چروکیدگی صورت و لبخندی نا زیبا خواهد شد.

عوارض تحلیل استخوان فک

پیوند استخوان فک

جلوگیری از کاهش حجم استخوان فک

جهت جلوگیری و به حداقل رساندن تحلیل استخوان و پیشگیری از پیشرفت آن، باید از ایمپلنت استفاده کرد. ایمپلنت می تواند از پیشرفت تحلیل استخوان جلوگیری کند.

ایمپلنت به این دلیل که داخل استخوان قرار داده می شود، باعث جلوگیری از تحلیل استخوان می شود و بهتر می تواند استخوان باقی مانده ی فک را حفظ و نگهداری کند. ایمپلنت با استخوان اتصال برقرار کرده و به حفظ سلامت و کاهش نیافتن میزان و حجم استخوان فک کمک می کند.

ایمپلنت کل دهان

خروج از نسخه موبایل