نماد سایت دکتر محمد میرشکار | متخصص ایمپلنت و پروتزهای دندانی | دندانپزشکی زیبایی | Dental Implant & Cosmetic Dentistry in Tehran

سفید کردن دندان با لیزر

سفید کردن دندان با لیزر
5/5 - (2 امتیاز)

سفید کردن دندان با لیزر

همه دوست دارند دندان‌های سفید و درخشان داشته باشند. سفید کردن دندان بهترین روش زیبا کردن دندان‌ها و لبخند است. در فرایند سفید کردن دندان‌ها، با استفاده از محصولات سفید کننده مانند خمیر دندان، ژل و مواد دیگر دندانها سفید می‌شوند. اما روش دیگری نیز وجود دارد: سفید کردن دندان با لیزر

با استفاده از لیزر می‌توان دندان‌ها را به راحتی و بسیار کارآمد و مؤثر سفید نمود. اما توجه داشته باشید این روش برای همه افراد مناسب نیست.

به‌طورکلی سفید کردن دندان یا روش بلیچینگ مقرون به‌ صرفه‌ ترین و کم تهاجمی‌ ترین روش سفید کردن دندان‌ها است. با این حال به گفته انجمن دندانپزشکی آمریکا، این روش‌ها تا حدی پیش بینی نشده هستند. بنابراین توصیه می‌شود پیش از تصمیم‌گیری در مورد روش درمانی، دندانپزشک دهان شما را کاملاً معاینه کند و بهترین گزینه را به شما توصیه نماید. وضعیت دندان‌ها و عامل تغییر رنگ دندان در انتخاب روش درمانی اهمیت دارد.

لیزر درمانی

سفید کردن دندان‌ با لیزر در مطب دندانپزشکی انجام می‌شود و گران‌ترین روش سفید کردن دندان محسوب می‌گردد. در این روش ابتدا ماده بلیچ به همه دندان‌ها مالیده می‌شود و سپس پرتو لیزر به آنها تابانده شده و کارایی بلیچ و سرعت تأثیر گذاری آن را افزایش می‌دهد. در این روش از ژل بلیچینگ قدرتمندی استفاده می‌شود که با پرتو لیزر فعال شده و به سرعت نتایج چشمگیری حاصل می‌نماید. عامل سفید کننده دندان با لیزر ، در واقع ژل پروکسید هیدروژن است که بسته به مورد از 25 درصد تا 40 درصد متفاوت است. در استفاده از ژل پروکسید هیدروژن با این غلظت بالا، باید احتیاط زیادی صورت بگیرد تا حساسیت دندان کاهش یافته و به لب‌ها، لثه و سایر بافت‌های دهان آسیبی وارد نشود.

مواد و لوازمی که برای محافظت از بافت‌های دهان در مقابل آسیب بلیچینگ با لیزر استفاده می‌شود به صورت زیر است:

– رکرکتور یا جمع کننده گونه

– محافظ یا دم پلاستیکی برای پوشاندن لثه

– خمیر حساسیت زدایی

– فلوراید درمانی یا استفاده از محصولات حساسیت زدایی مشابه

کار سفید کردن دندان را می‌توان با محصولات بدون نسخه و یا حرفه‌ای تکمیل کرد. محصولات بدون نسخه را می‌توانید از داروخانه ‌ها تهیه کنید اما غلظت و درصد مواد سفید کننده آنها محدود است.

هزینه سفید کردن دندان با لیزر چقدر است و چند جلسه طول می کشد؟

سفید کردن دندان با لیزر حدود یک ساعت طول می‌کشد. هزینه این درمان بسته به شرایط متفاوت است اما در هر صورت بیشتر از روش‌های دیگر است. اغلب برای دستیابی به نتایج مطلوب، چند جلسه درمانی و استفاده از تری در منزل لازم است تا نتایج درمان حفظ شود.

خروج از نسخه موبایل