نماد سایت دکتر محمد میرشکار | متخصص ایمپلنت و پروتزهای دندانی | دندانپزشکی زیبایی | Dental Implant & Cosmetic Dentistry in Tehran

مراقبت های بعد از سفید کردن دندان (بلیچینگ)

مراقبت های بعد از سفید کردن دندان
5/5 - (2 امتیاز)

مراقبت های بعد از سفید کردن دندان (بلیچینگ)

چهار غذا و نوشیدنی ای که بعد از سفید کردن دندان ها نباید مصرف کنید

همه دوست دارند دندان های سفیدی داشته باشند. سفید کردن دندان ها ساده ترین روش برای داشتن یک لبخند زیبا است که تاثیر بسیار زیادی روی زیبایی لبخند دارد. این کار می تواند در خانه (هوم بلیچینگ) توسط خودتان و با کمک دندانپزشک و همین طور در مطب دندانپزشکی زیر نظر مستقیم دندانپزشک (آفیس بلیچینگ) انجام شود.


اما سفید کردن دندان ها یک درمان دائمی نیست. بنابر این اگر قصد دارید از درمان بلیچینگ استفاده کنید، باید با مراقبت های بعد از سفید کردن دندان آشنا باشید. خیلی مهم است که کاری کنید تا دوام درمان سفید کردن دندان به حداکثر ممکن برسد. اجتناب از مصرف غذاها و نوشیدنی های تیره رنگی که باعث تغییر رنگ سفید دندان می شود، جز مراقبت های بعد از سفید کردن دندان است.

بلیچینگ یا لمینت

در ادامه به این موارد اشاره می شود:

قهوه

اگر به نوشیدن روزانه قهوه عادت دارید، باید بدانید که تنها نیستید. متاسفانه قهوه یکی از رایج ترین مواد تیره کننده دندان است. حتی ممکن است دلیل نیاز شما به استفاده از بلیچینگ، مصرف زیاد قهوه باشد. دندانپزشکان توصیه می کنند که حداقل تا 48 ساعت بعد از سفید کردن دندان ها از قهوه و نوشیدنی ها و غذای تیره رنگ استفاده نکنید. اگر نمی توانید بهتر است از نی استفاده کنید.

شکلات تلخ

مطالعات نشان می دهند که شکلات تلخ علاوه بر طعم خوبش، سرشار از آنتی اکسیدان و موادی است که برای سلامتی شما مفید است و کاهش دهنده فشار خون و پیشگیری کننده از بیماری های قلبی است. با این حال شکلات تلخ می تواند دندانی را که به تازگی سفید شده است تیره کند. نیازی نیست که مصرف شکلات تلخ بعد از بلیچینگ را به طور کامل قطع کنید. ولی بهتر است تا یک هفته بعد از سفید کردن دندان شکلات تلخ مصرف نکنید.

سس و افزودنی های غذا

باید از مصرف غذاهایی که در آن ها از افزودنی های تیره رنگ استفاده شده است تا مدت کوتاهی پس از سفید کردن دندان خودداری کنید. سس کچاپ، سس سویا، سرکه و ادویه همگی ممکن است رنگ دندان شما را تیره کنند. حتما به توصیه های دندانپزشک تان در مورد رژیم غذایی بعد از سفید کردن دندان عمل کنید. این رژیم باید تا چند روز رعایت شود.

مواد غذایی اسیدی

پس از سفید کردن دندان ها، باید از مصرف غذاهایی که منجر به حساسیت و درد دندان ها می شوند نیز خودداری کنید. مواد سفید کننده دندان مینای دندان را برای مدت کوتاهی ضعیف می کنند. پرتقال، لیمو، لیمو ترش، ترشی، سرکه، نوشیدنی های گازدار و مواد غذایی شبیه این ها باعث افزایش میزان اسیدی بودن بزاق شما می شوند که در نهایت به دندان تان آسیب می رسانند.

خروج از نسخه موبایل