نماد سایت دکتر محمد میرشکار | متخصص ایمپلنت و پروتزهای دندانی | دندانپزشکی زیبایی | Dental Implant & Cosmetic Dentistry in Tehran

لبخند لثه ای چیست و روش های درمان و اصلاح لبخند لثه ای چیستند؟

اصلاح لبخند لثه ای با لیزر لثه و جراحی لثه
5/5 - (9 امتیاز)

لبخند لثه ای و راه های درمان و اصلاح آن

در این مطلب ابتدا به تعریف لبخند لثه ای و عوامل به وجود آورنده آن می پردازیم. سپس درمان های مختلف معرفی می شوند. در انتها فیلم نمونه درمان اصلاح لبخند لثه ای توسط دکتر میرشکار و مقایسه قبل و بعد از درمان بررسی می شود.
بسته به شرایط شما و نوع لبخند شما، یک یا چند مورد از آن ها ممکن است برای شما مناسب تشخیص داده شوند. دندانپزشک پس از معاینه، درمان مناسب برای اصلاح لبخند لثه ای را به شما پیشنهاد می دهد.

لبخند لثه ای یا دیده شدن بیش از اندازه لثه در حالت لبخند، هنگامی اتفاق می افتد که لثه بالایی فرد در هنگام لبخند زدن بیش از حد دیده می شود. معیارهای یک لبخند زیبا داشتن دندان های مرتب، سفید، بدون ساییدگی دندان و یا شکستگی دندان است. اما لثه هم در زیبایی لبخند شما موثر است. احساس شخصی اغلب افرادی که لبخندی با لثه نمایان دارند نسبت به لبخند خود خوب نیست و فکر می کنند که لبخندشان جذاب نیست. همچنین دیده شدن بیش از اندازه لثه در لبخند باعث می شود اندازه دندان ها کوچک تر به نظر بیاید.

دلیل این که اکثر افراد فکر می کنند لبخند جذابی ندارند و در جمع لبخند نمی زنند، لبخند لثه ای است. خبر خوب این است که نمایانی لثه در لبخند قابل درمان است. نوع درمان بستگی به این دارد که عامل ایجاد کننده لبخند لثه ای چیست. برای این کار باید عامل اصلی تشخیص داده شود و سپس درمان آن را شروع کرد تا صاحب یک لبخند جذاب شوید.

لبخند لثه ای چیست؟

تعریف دقیقی وجود ندارد و بر اساس برداشت هر فرد متفاوت است. شما احتمالا با دیدن لبخندی که لثه بیش حد نمایان است، متوجه آن می شوید. در واقع مطالعاتی انجام شده است که افراد چه چیزی را به عنوان نمایان شدن لثه در لبخند تشخیص می دهند. هرچه میزان کمتری از لثه هنگام لبخند معلوم باشد به نظر اکثر افراد لبخند زیبایی است. در اکثر موارد، افراد لبخندی را به عنوان لبخند جذاب تشخیص می دهند که میزان 2 میلی متر یا کمتر از لثه بالایی دیده شود. نتایج مطالعات نشان می دهد که اغلب افراد لبخندی را به عنوان لبخند لثه ای تشخیص می دهند که میزان 3 میلی متر یا بیشتر از لثه بالایی دیده شود. این نوع لبخند در خانم ها شایع تر است. بررسی ها نشان می دهد که حدود 14 درصد خانم ها و 7 درصد آقایان لثه نمایان در هنگام لبخند دارند.

چه عواملی لبخند لثه ای را به وجود می آورند؟

عوامل متعددی باعث نمایان شدن لثه در لبخند می شوند. بررسی این عوامل منجر به انتخاب درمان مناسب می شود. مهمترین آن ها موارد زیر است:

اصلاح لبخند لثه ای

بسته به اینکه چه عاملی باعث نمایان شدن لثه شده است، درمان آن می تواند متفاوت باشد. درمان هایی که استفاده می شوند شامل موارد زیر است:

لیزر

یکی از درمان های موثر استفاده از درمان لیزر است. در لیزر درمانی دندانپزشک به راحتی بافت اضافی لثه را بر می دارد. همچنین با این کار می توان به لثه و دندان و استخوان فک زیر لثه شکل داد، طول دندان را افزایش داد و خط لبخند را تنظیم کرد. این درمان هیچ لرزشی در فک و هیچ گرمایی تولید نمی کند. همچنین در طول درمان، دندانپزشک از اسپری آب برای افزایش دقت کار استفاده می کند.
با توجه به پیشرفت تکنولوژی لیزر در دندانپزشکی، می توان با لیزر رگ های خونی لثه را مسدود کرد که منجر به کاهش خونریزی در حین لیزر درمانی و پس از آن می شود و دلیلی برای نگرانی از خونریزی و التهاب نیست.

لمینت و روکش دندان

ممکن است همراه با درمان لیزر، نیاز به استفاده از لمینت دندان یا روکش برای اصلاح ابعاد دندان و طراحی لبخند باشد.

درمان با لیزر لثه و لمینت

سایر درمان ها

درمان های دیگر شامل جراحی لب، ارتودنسی و جراحی فک می باشند.

فیلم نمونه اصلاح لبخند لثه ای توسط دکتر میرشکار و مقایسه قبل و بعد از درمان

اگر در زمینه درمان لبخند لثه ای سوالی دارید، لطفا پرسش خود را در بخش ارسال نظر مطرح بفرمایید تا به سوالتان پاسخ داده شود.

خروج از نسخه موبایل