نماد سایت دکتر محمد میرشکار | متخصص ایمپلنت و پروتزهای دندانی | دندانپزشکی زیبایی | Dental Implant & Cosmetic Dentistry in Tehran

خونریزی لثه – علت خونریزی لثه و درمان و جلوگیری از خونریزی لثه

خونریزی لثه
5/5 - (1 امتیاز)

خونریزی لثه – علت خونریزی لثه و درمان جلوگیری از خونریزی لثه

مسواک زدن

خونريزي لثه بعد از مسواک زدن معمولا مشکل حاد و غیر قابل درمانی نیست. دلیل خونریزی لثه بعد از مسواک زدن ممکن است وجود جرم دندان باشد.

تغییرات هورمونی

خانم هایی که دچار تغییرات هورمونی در دوران بلوغ، بارداری و یا یائسگی می شوند، لثه هایشان حساس می شود. حساسیت لثه پس از تغییرات هورمونی در خانم ها می تواند منجر به خونریزی پس از مسواک زدن شود.

تاثیر دارو

تاثیر بعضی از داروها و درمان ها هم می تواند باعث حساس شدن لثه شود. داروهای رقیق کننده خون مثل آسپرین و هپارین، مسکن ها، شیمی درمانی و رادیوتراپی از عوامل خونريزي لثه هستند.

پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان هم می تواند یکی از عوامل خونريزي لثه باشد. (علایم پوسیدگی دندان) پوسیدگی دندان منجر به ضعیف شدن لثه آن می شود. بهتر است مصرف مواد غذایی قندی و شیرین کاهش داده شود و بعد از مصرف این مواد حتما مسواک زده شود. مصرف مواد غذایی شیرین باعث تجمع پلاک دندانی روی دندان می شوند و در صورت مسواک نزدن، دندان ها به تدریج پوسیده می شوند.

درمان و جلوگیری از خونریزی لثه

جرم گیری دندان اولین مرحله درمان است.

باید به طور مرتب و روزانه بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنید. البته باید به روش صحیح مسواک بزنید چون روش غلط مسواک زدن باعث آسیب رسیدن به لثه ها می شود. محکم و سریع مسواک زدن از روش های غلط مسواک زدن است که می تواند یکی از دلایل حساس شدن لثه و خونریزی آن باشد. بهتر است با مسواک های با برس نرم و به آرامی و بدون فشار در زمانی بین 5 تا 10 دقیقه مسواک زده شود.

استفاده از نخ دندان هم می تواند از مشکلات لثه جلوگیری کند.

مصرف غذاهای حاوی ویتامین C و کلسیم نیز برای سلامت و دندان و جلوگیری از بیماری های لثه ضروری است. مواد غذایی و نوشیدنی های ترش و گازدار و سرد و داغ لثه را تحریک می کنند و ممکن است باعث آسیب رسیدن به لثه شوند.

خروج از نسخه موبایل