نماد سایت دکتر محمد میرشکار | متخصص ایمپلنت و پروتزهای دندانی | دندانپزشکی زیبایی | Dental Implant & Cosmetic Dentistry in Tehran

طراحی لبخند پیش از انجام درمان دندانپزشکی زیبایی

دندانپزشکی زیبایی و روشهای بهبود نتایج آن
5/5 - (2 امتیاز)

چگونه می توان درمان زیبایی دندان قابل پیش بینی داشت؟

درمان زیبایی و دندانپزشکی زیبایی این روزها بسیار فراگیر شده است و هر کسی که خواستار بهتر شدن ظاهر و زیباتر شدن لبخند خود است در جستجوی این گونه درمان ها بر می‌آید. هیچکس نیست که از زیباتر شدن اکراه داشته باشد و همگان آگاهند که یک لبخند زیبا با دندان های سفید و مرتب چقدر می تواند در بهبود اعتماد به نفس و روابط اجتماعی موثر باشد. درمان های زیبایی به چند روش انجام می شوند. دندانپزشکان هر یک اصول و روش های خاص خود را در این نوع از درمان ها دنبال می کنند، اما اصول و قواعدی علمی برای حصول به نتیجه بهتر توسط محققین این رشته تبیین شده است که پیروی از آن ها می تواند منجر به درمانی قابل پیش بینی‌تر و همراه با رضایت بیشتر هم برای دندانپزشک و هم برای بیمار شود.

بسیار اتفاق افتاده است که بیمار از درمان زیبایی خود ناراضی بود و این منجر به اختلافات و کشمکش های غیر ضروری بین طرفین می شود که می توان با تمهیداتی از آنها احتراز کرد. همچنین گاهی دندانپزشکان فانکشن یا عملکرد سیستم دندانی که شامل جویدن و ادای صحیح کلمات و راحتی بیمار است را فدای زیبایی می کنند که به علت نادیده گرفتن ظرافت های دخیل در درمان زیبایی اتفاق می‌افتد. برای مثال پس از درمان، بیمار دندان هایی بسیار زیبا دارد اما به آب سرد به شدت حساس است (حساسیت دندان)، قادر به جویدن راحت با دندان های زیبای جدید نیست، ادای برخی کلمات سخت است و در یک کلام با دندان های زیبایش راحت نیست و آرزو می کند کاش بتواند به راحتی قبل از درمان باز گردد. در کنار تمام این مشکلات می توان به عدم دستیابی به زیبایی مورد نظر بیمار نیز اشاره کرد. بسیاری عنوان می کنند که دندان هایشان هر چند زیباست اما مناسب فرم صورت آن ها نیست.

بررسی تمام جوانب پیش از شروع درمان زیبایی

خبر خوب اینکه تمامی این مشکلات با تدابیری قابل پیشگیری هستند. یکی از این روش ها بررسی دقیق قبل از اعمال دندانپزشکی زیبایی است. به این معنی که با بررسی قالب ها و عکس های فتوگرافی و رادیوگرافی بیمار می توان انتظارات بیمار را مورد دقت قرار داد و راجع به محدودیت ها و امکانات به بحث و تبادل نظر پرداخت.

ماکاپ دندان موکاپ (Mock Up)

راه دیگر که نتایجی بسیار دقیق به همراه دارد روشی به نام‌ mock up است. در این روش با استفاده از کامپوزیت می توان دقیقا دندان ها را به شکل نهایی فرم داد و تنظیم کرد. هرگاه بیمار از ونیرهای موقت کامپوزیتی ابراز رضایت کامل نمود و با عملکرد آن ها و ادای کلمات هم کاملا احساس راحتی کرد، از آن وضعیت می توان قالبی تهیه کرد تا لابراتوار عینا بتواند لمینت های نهایی بیمار را شبیه به آن بسازد. به این شکل اطمینان از نتایج بسیار زیاد خواهد بود و بیمار و دندانپزشک می توانند در مورد شکل و فرم نهایی به نتیجه‌ای دقیق برسند.

نرم افزار طراحی لبخند

روش دیگر در دندانپزشکی زیبایی استفاده از نرم افزارهای طراحی لبخند است که البته دقت آن ها به اندازه mock up نیست. در این روش فقط شکل و فرم و رنگ دندان های جدید با صورت بیمار هماهنگ می شوند اما عملکرد و ادای کلمات و راحتی بیمار قابل پیش بینی نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با ما تماس بگیرید.

خروج از نسخه موبایل