آیا ایمپلنت درد دارد ؟ (درد جراحی کاشت دندان)

۶ ۱۳۹۶-۰۹-۰۱

آیا ایمپلنت درد دارد ؟

برای انجام ایمپلنت نیاز به جراحی کاشت پیچ ایمپلنت در داخل استخوان است. بسیاری فکر می کنند این جراحی دردناک است. در این مطلب به این موضوع می پردازیم که این جراحی چگونه انجام می شود و آیا دردناک است؟

آیا جراحی ایمپلنت دندان درد دارد؟

یکی از سوالاتی که اکثر مردم با آن مواجه هستند این است که آیا ایملنت درد دارد و آیا مرحله جراحی کاشت دندان دردناک است یا خیر؟ باید توجه کرد که کلیه اعمال دندانپزشکی تحت بی حسی موضعی انجام می شوند. در جراحی کاشت دندان هم از بی حسی موضعی استفاده می شود. با این تفاوت که کمترین میزان بی حسی برای جراحی کاشت دندان کفایت می کند. بر خلاف تصور عموم مردم که فکر می کنند آماده سازی بستر ایمپلنت در استخوان با درد زیادی همراه است، باید گفت که حقیقت کاملا بر عکس است.

بی حسی برای ایمپلنت

بی حسی برای جراحی به راحتی لثه و استخوان را بی حس می کند. آماده سازی بستر استخوان فک برای جایگذاری ایمپلنت به راحتی و بدون اینکه بیمار دردی احساس کند با بی حسی انجام می شود. روش بی حسی لثه و استخوان فک با روش بی حسی دندان متفاوت است. ممکن است شما در کشیدن دندان، درمان ریشه (عصب کشی) و یا حتی پر کردن دندان درد داشته باشید. چون گاهی دندان به علت التهاب یا عصب های فرعی یا تزریق در جای نادرست خوب بی حس نمی شود. اما استخوان فک و لثه اینگونه نیست. کافی است چند قطره بی حسی در محلی که قرار است برای کاشت دندان آماده شود تزریق شود.

پس از بی حسی لثه و استخوان فک، شما مطلقا هیچ دردی را احساس نخواهید کرد. به طوری که اکثر بیمارانی که ترس از درد کاشت دندان دارند، بعد از اتمام عمل جراحی از میزان سادگی و بی دردی عمل شگفت زده می شوند.

در این مطلب به موضوع درد در مرحله جایگذاری ایمپلنت پرداخته شد. اما بسیاری از مردم در مورد درد بعد از جراحی نگرانی دارند. مطلب زیر را مطالعه کنید تا در این مورد و تورم و کبودی بعد از جراحی بیشتر بدانید.

تورم و کبودی پس از ایمپلنت

دیدگاه ها6)
رژین2019 January 21پاسخ
با سلام آیا ایمپلنت بدون جراحی می شود؟
دکتر محمد میرشکار، دندانپزشک زیبایی، متخصص ایمپلنت و پروتزهای دندانی2019 January 22پاسخ
در بعضی شرایط خاص که کاملا به وضعیت دندان شما بستگی دارد ایمپلنت بدون نیاز به جراحی ممکن است. ولی اصلا گول تبلیغات درباره ایمپلنت دندان بدون جراحی را نخورید.
مژده2019 January 22پاسخ
سلام. آیا برای جراحی ایمپلنت بیهوشی هم انجام می شود؟ و آیا شما بیهوشی برای ایمپلنت را انجام می دهید؟
سلام بله بیهوشی هم می توان برای جراحی ایمپلنت انجام داد. ما هم در مطب این کار را با حضور یک متخصص بیهوشی انجام می دهیم.
عطیه2019 July 14پاسخ
سلام بنظرشماصلاح هست که ایمپلنت توسط دندانپزشک عمومی که تعدادکمی هم تاکنون انجام داده انجام شود
دکتر محمد میرشکار | متخصص ایمپلنت و پروتزهای دندانی | دندانپزشکی زیبایی2019 July 15پاسخ
سلام در متون علمی میزان سابقه دندانپزشک در جراحی ایمپلنت به عنوان یکی از فاکتورهای موثر در موفقیت یا شکست ایمپلنت ذکر شده است.